החוג ללמידה, הוראה והדרכה
מנחה המחקר
פרופ' לילי אורלנד ברק
נושא עבודת הדוקטורט בעברית
למידה של חדשים במקום העבודה: חשיבה מבוססת מקרים בקרב עורכי דין ומורים במהלך ההתמחות
נושא עבודת הדוקטורט באנגלית
Novice Professionals' Learning at the Workplace: Case-Based Reasoning of Lawyers and Teachers during Internship
תקציר המחקר
המחקר הנוכחי מיועד לתרום להבנת מאפייני למידה במהלך תקופת התמחות. באופן ספציפי, המחקר מתמקד בחשיבה של מתחילים במקום העבודה כהיבט של הלמידה שלהם. העניין בחקר חשיבה מבוססת מקרים בקרב חדשים נבע מההנחה שמקרים מאגדים בתוכם ידע תיאורטי והבנות המבוססות על הפראקטיקה. בתור שכך, הם נחשבים לכלים המסייעים לחדשים לקשר בין התיאוריה למעשה. מחקרים קודמים על חשיבה מבוססת מקרים בקרב חדשים התמקדו ברכישה של ידע וכישורים מוגדרים מראש כמו גם בחקר תהליכים קוגניטיביים המעורבים בחשיבה מבוססת מקרים. התפתחותן של תיאוריות חברתיות וקונסטרוקטיביסטיות ללמידה הובילה לקריאה למחקרים המתמקדים בתפקידם של היבטים אינדיוידואליים והיבטים תלויי הקשר בעיצוב חשיבה מבוססת מקרים. בהתבסס על ההנחה שלהקשר ישנו תפקיד חשוב בעיצוב חשיבה על הפראקטיקה, ישנו צורך במחקרים המתייחסים ללמידה במקצועות שונים. בניסיון לענות על צורך בסוג זה של מחקרים, המחקר הנוכחי מתמקד בהבנת האופנים שבהם חדשים חושבים על הפראקטיקה באמצעות מקרים במהלך תקופת ההתמחות בשני מקצועות: הוראה ועריכת דין. מקצועות אלה שמים דגש על מקרים ככלים לקידום למידה מקצועית אך מגדירים מקרים באופנים שונים.
תחומי עניין
השכלה
ניסיון בהוראה
פרסומים
השתתפות בכנסים
גרנטים
|