החוג ללמידה, הוראה והדרכה
מנחה המחקר
פרופ' דני בן-צבי
נושא עבודת הדוקטורט בעברית
פיתוח חשיבה כוללנית בקרב תלמידים צעירים העוסקים במידול סטטיסטי
נושא עבודת הדוקטורט באנגלית
Developing students’ aggregate view of data through modeling activities
תקציר המחקר
המחקר אותו אני עורכת במסגרת לימודי הדוקטורט מתמקד בחשיבה סטטיסטית ובאופן בו היא מתפתחת בקהילת למידה הנתמכת על ידי טכנולוגיה מתקדמת. המחקר מתמקד בהיבט מרכזי של החשיבה הסטטיסטית - ההסתכלות על הנתונים כמכלול (Hancock, Kaput & Goldsmith, 1992), דהיינו, תפיסת הנתונים כיישות אחת בעלת תכונות מתהוות כגון צורה, מרכז ופיזור (Konold, Higgins, Russell & Khalil, 2014). פיתוח של החשיבה על הנתונים כמכלול הינה אתגר מרכזי בחינוך הסטטיסטי (Ben-Zvi & Arcavi, 2001a). שימוש במודלים סטטיסטיים, כאמצעי לייצג את המציאות הנחקרת ולחשוב עליה, עשוי לאפשר להתמקד בחשיבה המבוססת על הנתונים כמכלול על ידי תמיכה בלומדים בחיפושם אחר דפוסים בנתונים, תוך התייחסות לשונות בדפוסים אלו (Pfannkuch & Wild, 2004). מטרת המחקר היא לאפיין את התפתחות החשיבה הסטטיסטית על הנתונים כמכלול בקרב תלמידים צעירים (גילאי 10-12) המעורבים בתהליכי ניתוח נתונים ומידול סטטיסטי במסגרת סביבת חקר שיתופית מוגברת טכנולוגיה. המחקר כולל פיתוח של: 1) מבנה תיאורטי של החשיבה על הנתונים כמכלול בהקשר של מידול סטטיסטי; 2) שיטות לתמיכה, ניתוח ותיאור חזותי של התפתחות של תהליכי חשיבה סטטיסטיים מורכבים ו-3) סביבת למידה המבוססת על מידול סטטיסטי ועל טכנולוגיה אשר יכולה לתרום להתפתחות חשיבה זו.
תחומי עניין
השכלה
ניסיון בהוראה
פרסומים
השתתפות בכנסים
גרנטים
|